söndag 28 augusti 2011

Morotstårta/Répatorta


Jag har bakat hela dan på fredag.Först kanelbullar och sen en hel morotstårta.Jag tycker inte att jag är så bra på att baka riktiga,ätbara bakelsen:) men nu för engångskull lyckades jag med mina kanelbullar.Dock blev de mycket större än jag ville men smakade gott i alla fall.Men efteråt börade det roliga.Jag ville göra något som jag inte sätt hos någon annan.Plus att det var länge sen jag gjorde nån tårta.Därför blev det morotstårta.Jag tycker att de ser supergoda ut:)

Egész pénteken csak sütöttem.Elöször kanelbullárt(olyan mint a kakaóscsiga csak fahéllyal és nagyon finom) aztán pedig egy egész répatortát.Ha nagy ritkán is sütök(igazi,ehetö sütiket) akkor se vagyok nagyon megelégedve velük.Valahogy sosem úgy sikerül ahogy akarom.De most kivételesen sikeres kanelbullarokat sütöttem.Baromi nagyok lettek,de legalább finomak.Na de miután velük kész lettem akkor kezdödött az izgalmasabb.Valami olyat akartam amit nem lehet minden blogban látni és már olyan rég csináltam tortát.Ezért úgy döntöttem hogy most a répatortán a sor hogy megcsináljam.Szerintem szuperül néz ki!:)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar